Round the moon

Hej! Är hemma från Norrlandet, eller jag kom ju faktiskt hem i måndags men jag försöker rättfärdiga att jag inte har skrivit tills nu. Iallafall var det jättemysigt och skönt att komma bort lite, julklapparna innehöll mest pengar, praktiska res-grejer, en klänning från whyred, vantar osv. Sen jag kom hem har jag gått på mellandagsrean, hängt med alla vänner, börjat jobba heltid och så har jag haft världens jobbigaste dag. Det var idag. Alltså skulle helst bara radera allt. Började med att jag gick upp och var så trött att jag knappt kunde gå, alltså ovanligt jättesliten. Men jag gick ner och drack juice och några tuggor av en macka med mådde plötsligt jättedåligt så jag kunde inte äta. Somnade till i soffan och vaknade och fick lov att springa upp och kräkas. Ringde min chef men han sa att det var försent att få tag i någon på så kort tid så jag var tvungen att komma och öppna iallafall och jag trodde han typ skämtade. Men jag drog på mig kläder och fick skjuts dit, antog att jag bara skulle behöva vara där tills någon han fått tag på skulle komma. Nej, då säger han att jag är tvungen att jobba till efter lunch. Trots att jag har spytt. Jag jobbar liksom på en restaurang. Började gråta men var tvungen att stå i kassan iallafall och fick lov att springa in och spy mellan kunder. Så omänskligt hemskt. Hann inte ens sätta mig ner i fem minuter och andas. Jag ringer han och säger att det spelar liksom ingen roll om jag mår dåligt men jag kan inte vara där för jag smittar våra gäster och maten. Tillslut efter 3½ timme får jag gå hem. Sen dess har jag sovit, duschat i en timme och ska nu sova igen. Och jobba igen imorgon.
(Ps. Anonym: Tror kjolen kostade 199 men ja köpte den på rea för 99. )

Kommentarer
Postat av: räven

men KNÄPP GUBBE. hoppas du mår bättre nu darling

2011-12-31 @ 14:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0