You forgot

01. Stänger du av mobilen när du sover?
Nej men vaknar heller aldrig när någon ringer eller smsar.

02. Vem såg dig senast naken?
Hm. För någon helg sedan vi för oss att vi skulle bada efter att vi hade varit ute och vi hade ju inga badkläder så det blev ju helt enkelt utan kläder alls. Men så var det bara jag och Fia som orkade. Så det var väl hon och fiskarna.

03. Hur såg du ut på högstadiet?
I sjuan var jag en typisk jc-tjej med ljusa slingor i håret, jeans med bootcut och neonarmband. Kunde äntligen köpa tröjor och linnen på H&M i stl 32 och använde väldigt lite smink har jag för mig. Typ maskara. I åttan experimenterade jag lite mer med randiga tröjor, rosa strumpbyxor, tyllkjolar och allting som var glittrigt. Man beställde pins från knapp.nu, köpte band t-shirtar efter konserter på arenan, letade rosetthårspännen på H&Ms barnavdelning och rev hål i svarta strumpbyxor. I nian tonade jag ner det hela lite. Färgade håret nästan blondt och gick nog med en hemsk utväxt hela tiden för att jag aldrig orkade färga det. Hade mest bara svartvita kläder, stilmässigt var jag fortfarande popare men i en mer kontrollerad version men hade nu även lagt till någon form av fjortis/vad fan tänkte jag-stil.

04. Hur kommer du se ut om tjugo år?
Förhoppningsvis rätt fräsch med snygga kläder, lite koll på läget och hoppas att jag inte har förfalligt allt för mycket.

05. Hur var du på dagis?
Jag tror jag var väldigt social och var kompis med de flesta. Jag skulle prova allting jämt, fastnade med tungan på lyktstolpar när det var minusgrader, snurrade upp gungan mest av alla så det pirrade megamycket i magen och så skulle jag alltid klättra högst upp i träden. Det slutade oftast ganska dåligt. En gång skulle jag och Antonia klättra i ett träd som hade taggar, efter en stund vänder Antonia sig om och ser på mig med skräckslagen blick och frågar tusan det är som har hänt. Det visar sig att jag fått en tagg i pannan utan att jag märkt det och blod rinner ner över hela ansiktet. Andra gången hade jag följt med en pojke hem efter dagis. Han hette Tomas och var ett år äldre men jag skulle minsan visa att jag vad minst lika modig. Så jag klättrade högst upp i deras träd på gården, snavade till och föll, fastnade med tröjan i en gren och fick hänga där tills Tomas mamma kom hem och kunde hjälpa mig ner. Men jag tror jag var väldigt rolig, snäll och pysslig.

06. Hur är du att ha som arbetskamrat?
Jag tror att jag är bra. Jag är lättsam, kreativ och gör hellre för mycket än för lite. Och är bra på att brainstorma. Men sen vet jag ju inte hur andra ser på saken.

07. Har du celluliter?
Jag tror jag har det på baksidan av låren liksom, men ibland syns de inte och ibland gör de det. Vet faktiskt inte?

08. Biter du på naglarna?
Ja tyvärr. När jag är rädd eller nervös.

09. Har du något handikapp?
Nä.

10. Är du rädd för att få hängbröst?
Nä. Har nog för små bröst för det haha.

11. Tror du att gud är en man eller en kvinna?
Det är ett 'det' isåfall.

12. Svär du?
Ja för ofta.

13. Är du trevlig mot Jehovas Vittnen?
Den enda personen jag har mött som jag vet har vart Jehovas Vittne vad min klasskamrat i mellanstadiet som hette André. Jag var rätt elak mot han minns jag, inte för att han var Jehovas Vittne utan för att han var jäkligt dryg. Och så minns jag att han alltid slapp vara med när vi hade juldans, studiebesök i kyrkan, julpyssel eller andra grejer som hade med kristendomen att göra. Det tyckte jag var så sjukt orättvist eftersom att jag inte heller trodde på Gud men skulle endå vara tvungen att vara med.

14. Hur homo är du på en skala 1 - 10?
Ja jag är inget homo vad jag vet. Men sånt där vet man väl egentligen inte?

15. Tror du på utomjordningar?
Om utomjordingar betyder något slags liv på andra planeter så ja, då tror jag på "dem".

16. Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du?
Hatar den här frågan. Någonting man kan variera förmodligen, typ tacos. Eller bara popcorn.

17. Vilken mat är den största missen att bjuda dig på?
Kalops.

18. Har du blivit arresterad?
Nä.

19. Ljuger du?
Ibland, om jag måste.

20. Har du kysst en polis?
Nepp.

21. Är du rädd för Securitasvakter?
Nej verkligen inte. Häromdagen fick jag och min arbetskompis jättemycket hjälp av en Securitasvakt när vi skulle stänga. Han var jättesnäll.

22. Har du någonting att dölja?
Egentligen inte. Men det gör man ju endå.

23. Vad har du på din nyckelknippa?
Nyckel hem, nyckel till mamma och pappa, nyckel till cykel, en guldlegogubbenyckelring, en my securety-bricka och en till cykelnyckel som jag inte vet vilken den går till.

24. Är du / har du varit gift?
Nej.

25. Skulle du gå upp klockan tre på natten för att hämta pojkvännen från krogen?
Har ingen pojkvän. Om jag hade det skulle jag nog inte hämta honom för isåfall hade jag varit tvungen att cykla. Om jag hade en pojkvän och även körkort och bil hade jag nog heller inte hämtat honom för när jag väl sover vill jag inte gå upp om jag verkligen inte måste.

26. Kan du laga cyklar?
Om det är något mindre fel tror jag att jag skulle fixa det.

27. Kan du fixa med bilar?
Nej där går gränsen.

28. Brukar du köra om?
Jag kör jätteofta om gamla människor när jag cyklar. Av någon anldning så cyklar jag skitsnabbt överallt och blir helt slut men det går liksom snabbare över då. Det jobbiga. Brukar även gå om folk eftersom att jag går så himla snabbt. Ibland ser det jättelöjligt ut. 

29. Kan du baka bröd?
Jadå. Fast jag kanske behöver recept om det inte är Scones.

30. Vet du hur man frostar av en frys?
Ja det tror jag, gjorde det förra sommaren hemma och vad jag minns var det hur lätt som helst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0