Älskling jag är hemma nu

Det här är så himla läskigt. Jag har inte skrivit på egen hand på två och en halv månad. Vågar inte ens titta om det är någon som läser längre. Men jag vill skriva. Så därför fortsätter jag.
I lördags klockan åtta vaknade jag för sista gången i min säng på Phi Phi, jag la ner de allra sista i väskan och slängde den. Väckte Petra och Frida och allt kändes bara så jävla sorgligt men jag kunde inte börja gråta för jag visste att jag aldrig skulle kunna sluta isåfall. Så jag gav dem en varsin kram och sen började jag gå mot piren. Jag tänkte ingenting utan bara gick och gick och satte mig på båten och somnade. Efter någon timme var jag framme och ordnade en minibuss till flygplatsen med ett gäng andra. När jag kom till flygplatsen skulle mitt plan gå om tio timmar. Jag ville dö, det fanns INGENTING att göra. Ett burger king, ett subway, ett dunkin donuts och typ ett kafé. Där internet kostade typ 100kr/timmen!! Så jag satte mig med min bok och läste och blev störd av dryga ryssar som skulle prata och fråga vad jag hette hela tiden. Och åt på Subway. Efter tre timmar kom Joey, vår kompis från Phi Phi, till flygplatsen och jag höll på att dö av lycka. Vi spelade kort och kedjerökte i typ fyra timmar tills vi fick säga hejdå och jag gick och checkade in. Sen åt jag på Burger king. Vid min gate fanns iallafall tax free så jag kunde underhålla mig med att först prova alla läppstift från Revlon, det fanns kanske 30 stycken varav två var skitsvåra att få bort. Sen gjorde jag en hel jättesnygg sminkning som jag sedan tog bort med någon dyr make up remover. Sen smörjde jag in ansiktet med tre olika krämer. Smörjde in händerna. Benen. Provade parfymer. Ställde alla body butter förpackningar i olika formationer och byggde ett torn. Sen drack jag kaffe och lyssnade på en tjej som pratade i telefon. Det var rätt intressant. Och ja tillslut fick ja sätta mig på planet bredvid en sur japansk man. Jag fick kaffe och en äcklig jordnötskaka. Vi var framme efter bara en och en halv timme i Bangkok. Och det är kanske världens drygaste flygplats för när man kommer av och ska gå till en annan gate får man typ gå en mil och åka rullband och gå i trappor för att komma dit. Men jag hittade på vägen gratis internet och en skön stol. Klockan ett på natten gick mitt plan och fick en meny så ja kunde välja mat. Det var skitgott. Fick räkcoctail till förrätt, sen green curry med ris och grönsaker och bröd och sist en cheesecake som var mums. Och rödvin till det. Jag njöt men hade så fruktansvärt ont i halsen att jag sen svepte ett glas vin till och sen somnade. Sen sov jag tills det var frukost och sen vips var vi framme i ett dimmigt Arlanda. Hämtade min tunga väska och fick krama mamma och pappa! Sen satte vi oss i bilen och jag babblade konstant hela vägen. Väl hemma gick jag in på mitt rum och fick en chock. Det var helt annorlunda där inne. Jag hade nämligen skämtat med mamma om att hon borde måla om mitt rum medans jag var borta och nu hade hon och pappa gjort det. Det är nu vitt på alla väggar och på golvet ligger nu en supermjuk och fin beige heltäckningsmatta. Så nu kommer jag aldrig mer frysa om mina små fötter när jag går upp på morgonen. Jag lär ju ha världens bästa föräldrar.
Efter det var det kaffe och knäckebrödsmackor, tacos och cola, krama Hanna och äta morotskaka, titta på project runway och ha en liten mysstund med Sofia, se på film med mamma och pappa och äta popcorn, sen somna så himla skönt i sin säng med duntäcke.

Kommentarer
Postat av: Frida

åååååååååååååååå! älskar dina långa det-här-har-jag-gjort-idag-inlägg! älskar plingpling! älskar att du byggde bodybuttertorn! älskar dig! är så glad!



fast jag kommer sakna din palmvägg. Men. jag vet ju att du har velat ha bort det länge. & det är säkert skitfint. MÅSTE. ÅKA. &. TITTA!

2011-04-04 @ 22:15:54
URL: http://ohmondieu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0