It is a ice-cream world

Igår var en ganska fullspäckad dag. Jag gick upp rätt tidigt och gjorde en paj, duschade och klädde på mig, sen kom mamma hem och vi käkade lunch och efter det dök pappa upp och vi åkte iväg mot Eskilstuna. Och åå det var så himla bra. Jag älskar att åka någonstans. Solen sken och jag hade köpt en kopp kaffe och så läste jag en tidning och min bok och åt Dumle. Bäst. Vi kom iallafall fram runt fyra och började göra påskmat med morfar. Moster och en av mina kusiner kom och så käkade vi UTOMHUS. Så sjukt. Fast sen började jag frysa så vi gick in och åt min paj och drack kaffe. När vi skulle åka till en annan av mina kusiner var jag tvungen att åka till tåget istället. För jag skulle åka till Uppsala. Så jag sa hejdå till alla och satte mig på tåget. Vilket också var fiint. För då kunde ja läsa ut min bok, skriva lite och lyssna på musik. Jag skulle alltså till Uppsala för att bli upphämtad av Hanna för att sen åka till Arlanda och säga Välkommen hem till Petra och Frida, och sen ta med oss Petra hem. Jag och Hanna hittade varandra i Uppsala och så åkte vi till McDonalds och handlade färdkost. På Arlanda hamnade vi otroligt nog precis bil-i-bil med Fridas mamma, hennes kille och Fridas syrra så vi gick i samlad trupp för att ta emot dem. Men så visade det sig att vi alla var på fel terminal och planet hade redan landat. Så vi fick lov att springa tillbaka till bilarna och åka till en annan terminal. Och då hade vi såklart missat utgången. Men vi fick kramakramakrama iallafall. Det kändes som hemma. Men så var jag ju tvungen att säga hejdå till Frida igen för hon skulle stanna i Stockholm. Och så kom Bella som skulle åka med oss till Falun. Vi fyra hade en riktigt fin resa hem då Petra pratade och pratade och pratade. Jag var så fruktansvärt kissnödig och Bella var hur törstig som helst så större delen satt vi bara och letade efter en mack. Det tog två timmar innan vi hittade en. Och runt tre på natten var vi hemma i Falun igen och jag hoppade av på Blindgatan och gick upp och la mig och sov. Nu är jag ensam hemma i mer än en vecka. Det känns så jävla skönt.
Nu ska jag svara på alla fina frågor och sen lägga upp dem här senare idag. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0