Everything is perfect now

Det här är min bästa låt.


(Jag har tänkt på det här med "världens bästa låt". Man lär ju ha en sån och jag har för ett tag sedan kommit fram till vilken min är. Och därför har ni ju rätt att veta vilken det är. För ni är mina bästaste bästa läsare.
Man måste ju ha en del kriterier när man ska välja låt. Och jag tänkte att först och främst måste det ha gått minst ett år sedan man hörde låten första gången. Annars finns det en risk att det bara är en crush, inget som håller i längden alltså. Sen måste låten kännas i magen, trots att man har hört den tiotusen gånger. Och den måste funka dygnet runt. Att sova till, att gå till, att sminka sig till, att städa till osv. En favoritlåt behöver inte vara en låt man kan dansa till har jag bestämt. För dansmusik är oftast musik som kommer och går. I mitt huvud alltså. Du får självklart ha vilken favoritlåt du vill. Mina kriterier är bara för mig. En favoritlåt behöver ingen förstå. Och egentligen behöver den inte ha någon förklaring, men nu hade jag ju en sån. Så därför fick ni den. Här är den iallafall.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0