När du kallar mig felet

Det är ett satans tjat om valet. På stan, på tv, på radio, på internet, på sms, på spotify, på löpsedlar, på vartenda jävla ställe. Men imorgon ska jag rösta, och alla andra som inte har gjort det än och ska göra det. Och då kanske det blir lite lugnare igen. Eller ja, om någon vecka eller så. Fast det är såklart jätteviktigt att rösta. Men jag känner inte att vi behöver ett till ställe där någon snackar om rött, blått, grönt eller lila.
Det är lördag, min favoritdag på veckan. Det har varit ganska kallt idag och jag är på väg att bli sjuk, såklart. Alla är förkylda nu för att vi varje år glömmer hur lätt det är att bli sjuk i september. Varför satte jag inte på mig en kofta till? Men jag har ändå inget att göra om dagarna så jag kan lika gärna vara sjuk då. Igår åkte jag och Sofia ut till Peters stuga. Där var redan Peter och Robert. Vi spelade spel och jag och Robert vann varje gång för vi var smartast. Sen spela vi chicago, vändtia, sjuan och finns i sjön. Sen ölpyramidspelet. Alla vart fulla och sen bada vi tunna som man tydligen blir ännu mer full av. Alla var döda klockan halv tre, vi satte på den lilla sjöjungfrun men gav upp en efter en.
Idag gick vi upp tio, åt frukost och åkte ut med båten och fiskade. Drack kaffe och njöt av den lilla stunden solen var framme. Utan fisk åkte vi hem, laga lite mat och åkte hem runt två. Det var en bra resa. När jag kom hem tvättade jag några fönster (det är ett evighetsprojekt), bakade kakor och lagade mat med mamma. Gick sen upp till Olle och hängde, drack kaffe och saft och kollade på film. Petra kom förbi i slutet. Sen kolla vi på en till film och masserade varandra tills jag och Petra gick hem. Nu sitter jag här med halskli och är tokpigg. Ska poppa popcorn och se en film.
Skittråkigt inlägg, har blivit så kass. Förlåt, ska försöka bättra mig men kan inte lova någonting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0