Anywhere you go

Det som jag har väntat på hela veckan, att få min elle, kommer inte hända. Eller ja, jag tror att min prenumeration är slut. Suger. Iförsig har jag inte tid att sitta och chilla med en tidning. Har du för sjutton en miljard grejer att sy! Och det tär på mig. Det är jobbigt, och slitsamt, och ensamt. Men jag ska egentligen inte klaga. Det är ett jobb. Det ger mig pengar. Det ger mig erfarenhet och en grej att skriva på cv:t. Dessutom är alla jag jobbar med ganska fantastiska. Det är bara trist att sitta själv hela dagen och sy raksömmar. Men jag har bra och underbara vänner som hälsa på mig. Kan inte förklara hur mycket jag tycker om dem dagar som dessa.
Frida sov kvar här igår kväll och det var skitroligt. Vi tittade i skolkataloger, gjorde fett goda mackor och te, skrattade så vi fick ont i magen och tittade på Oceans. Som är helt galet bra. Jag satt och gapade större delen av filmen, den var helt sjuk. Det var hur många djur som helst som jag inte trodde fanns, det var som en fantasisaga. Se den.
Imorse gick jag upp tio, efter att ha snoozat i 40 minuter ungefär. Frida var lite pissed tror jag. Jag drack kaffe, sydde och kollade på 500 days of summer. Frida kom upp klockan tolv, såg film med mig och gjorde kaffe. I samma veva dök Sofia och Petra upp, vi fikade och hade det mysigt. Sen gick Petra och vi andra såg klart filmen.
Klockan tre hade jag möte med två som jag ska jobba med, vi kollade i klädförråd och pratade lite. Sen åkte jag hem med mamma.
Hanna kom förbi och käkade middag här, vi tittade på fula klipp och pratade medans jag sydde. Någon timme efter kom Olle hit och tog en cigg.
Alla är så jävla bra! Har träffat fem av mina bästa vänner idag och jag behövde inte ens gå hemifrån. Sånt gör mig glad när jag känner mig otaggad. Nu ska jag sluta sy och gå och lägga mig, det bestämde min symaskin för nu pallade den inte mer för idag. Inte jag heller iförsig.
Puss!

Kommentarer
Postat av: Frida

åh. det är så mysigt. så är det ju jämt. eller. i alla fall när jag är hos dig. helt plötsligt är det någon som ringer på & så står en eller två eller tre av dina vänner utanför dörren & de kom dit för ATT PRATA LITE eller för att de GICK FÖRBI?!??!??!!



skulle aldrig någonsin hända hos mig. kanske för att jag bor i tuve & det är OMÖJLIGT att ha vägarna förbi & kanske för att jag inte har några vänner, hahe.



hur som helst. älskar dig. älskar dina vänner.

2010-11-17 @ 22:38:09
URL: http://ohmondieu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0