Let me tell you who will last

Fick plötsligt lust att gå i secondhand affärer och handla fina kläder. Tänkte att Jonna var hemma och ville fråga om hon skulle med på tisdag, men sen mindes jag att hon ju faktiskt bor och jobbar i Stockholm. Så jag går nog själv, eller frågar någon annan. Det var säkert tre månader sen jag handlade kläder till mig själv, har aldrig råd. Definitivt inte nu är Peace and love är slut och jag inte har något jobb.
Men peace var fantastiskt, iallafall allting jag såg. Och att hänga med mina fina vänner. Det som inte var bra var allt jävla skräp överallt som gör att man typ går omkring i en soptipp, att bajamajorna är så extremt ofräscha och det värsta: att vakna i ett tält med tre tusen koftor när det är 35grader och stekande sol. Sen vara svettig och solbränd hela tiden. Men jag klagar inte riktigt, för det var jävligt roligt också. Och tillomed jag som är jätte o-hiphopig tyckte att jay z var sjukt jävla bra. Annars älskade jag the kooks, robyn och miike snow. Jag dansade mig galen på Familjen, otippat. Kents fem första låtar var kickass och gick efter den femte (utan dina andetag, det finns inga ord, socker, skisser från sommaren, musik non stop). Sen har jag sett lite ditt och datt, ätit thai, skrattat, heliumpratat, sovit på gräset, myst. Äh nu är jag hemma iallafall, och har bestämt mig för att inte campa på en festival igen. Det går inte.
Idag tar jag det jättelugnt, ser på tv med mamma och erik och äter rostade mackor, kaffe och jordgubbsjuice.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0