It was so easy last night

Jag har haft så fina dagar, jag är så bortskämd egentligen med bra saker. Har inte behövt spendera en enda dag på ett arbete den här sommaren, har badat och skrattat och myst varenda dag sedan jag slutade skolan. Fast jag vill ha ett jobb ju, men iallafall. När alla klagar så tänker jag att jag har det bra och annars kan jag tänka att tid är bättre än pengar. Åkte buss till Vansbro med Jonna i tisdagsmorse. Det var fint, vi träffade Anna där och åt jordgubbar och sånt där. Elisabeth kom och vi handlade mat och såg på Kenny Starfighter och lagade mat och åt jordgubbspaj och åkte på älgsafari (för Jonna har aldrig sett en älg i hela hennes liv) och sist kollade vi på Whip it. Den var jätte bra. Sen sov vi, vaknade av att två barn kom in och väckte oss och så spelade vi kubb. Jag och Rasmus på fem år mot Anna och Jonna. Vårt lag vann inte. Sen solade vi och låg i gräset mest. Åt brända stuvande makaroner och åkte till fårkafét i Dala-Järna.
När vi kom hem till Anna igen spelade kort och Cluedo och fick tillslut med oss Anna och Elisabeth hem till Falun. Vi stannade på Max också och var övertrötta. Hängde på Kålgårn en liten stund innan jag åkte hem och sov.
Idag var det sol igen, mötte upp Jonna, Anna, Elle, Hanna och Jennie på stan. Drack en frappe på waynes och sen åkte vi och badade och sen åt vi kebab i Kålgårn. Herregud vad vi hinner med saker egentligen. Jag brukar vara så fruktansvärt seg jämt och inte göra någonting försen klockan fem på eftermiddagen. Kom hem och träffade pappa som har varit borta i flera veckor, tittade på tv med mamma och åt ostkaka. Sen gick dem och jag tyckte det var lite ensamt att sitta i regnet så jag gick till Frida en stund. Hon håller på att flytta ut så det fanns ingen soffa att sitta på ens. Det känns lite sorgligt, för i den lägenheten har jag hängt i nästan varje dag i ett år. Nu är jag hemma igen, ska poppa popcorn, dricka te och titta på en film. SJÄLV. För jag är aldrig ensam nuförtiden och man måste kunna det. Jag tycker ju egentligen om det. Imorgon fyller Räven 19 år och Elina fyller 20. Dem är sjukt fina, önskar jag kunde träffa Frida och säga grattis men hon är inte inom räckhåll. Fast om någon vecka så. Elina ska jag dock hem till imorgon och fika! Hon är grym för hon kom in på sin lärarutbildning och hon kommer bli den bästa läraren någonsin. Och Räven kommer bli världens bästa illustratör/konstnär/designer/människa.

Kommentarer
Postat av: Räven

älskar dig. kan fortfarande inte riktigt sluta berätta för alla jag träffar att jag snart åker till falun & min finaste finknäck

2010-07-16 @ 21:28:49
URL: http://ohmondieu.blogg.se/
Postat av: Räven

pus. älskar dig. kan fortfarande inte sluta berätta för allt & alla att jag snart åker till falun & världens finaste finknäck

2010-07-16 @ 21:31:22
URL: http://ohmondieu.blogg.se/
Postat av: Räven

så dyker min fördta kommentar upp NU. jag menar. REDAN.

2010-07-16 @ 21:31:54
URL: http://ohmondieu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0