If nothing ever happens

Första dagen på året var bra och mest skön. Kan börja med gårdagen, åt middag med mamma, pappa, Olle och Marie. Kände mig verkligen som ett barn. Men jag fick vin och vi pratade framtida jobb för mig. Maten vart jätte sen så jag fick springa med systemet påse, väska, halsduk osv. osv till cityjouren för att hinna handla innan det stängde, kom flåsandes in 20.58 och ägaren skrattade lite och sa gott nytt år. Sen rusade jag hem till Tanya där alla andra redan var. Kvällen som kom var fin, rolig, konstig, läskig och allt som allt var det bra. På nyåret gick vi till någon fotbollsplan och skulle skjuta upp någon megaraket som kosta 300 spänn. Den skulle fyra av nio skott, efter det första så dog den. Inte jätte kul. Men vi lyckades få med oss lite champange i plastglas så det gjorde liksom ingenting. Kvällen slutade endå relativt tidigt, typ vid två drog alla för att äta mat/gå på andra fester/sova. Jag gick hem till Frida och gjorde det sistnämna. Blev inte alls ful vilket var skönt, någon slängde mitt vin så jag hade nog endå inte lyckats. Känns dock surt att bli av med en liter vin.
Idag vaknade vi och så kom Fridas mamma och hennes plastpappa och åt korv, drack kaffe och pratade. Sen slängde vi oss i soffan och såg fyra filmer, åt pizza och drack cola. Nu är jag iallafall hemma i ett tyst mörkt hus. Kan vara det jobbigaste som finns. Speciellt när man verkligen inte orkar tänka. Har iallafall varit tvungen för jag har ju endå ett huvud med sin egna vilja. Har tänkt på nya året och har tänkt ut mina slutliga löften. 1. Jag ska bli kär 2. Jag ska åka bort efter jag har slutat skolan, helst länge länge i någon ball stad. Jag är klar med Falun, har varit det hemskt länge och nu när jag äntligen har möjligheten att åka så ska jag ju ta den chansen. Den här staden kommer endå finnas när jag kommer tillbaka och troligtvis kommer inte särskilt mycket ha hänt.
Föresten, för första gången någonsin blev jag kysst på tolvslaget. Av någon fin, som jag tycker om.
Nu ska jag se en till film. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0