We are not in wonderland anymore

Idag har jag varit irriterad. Hela förmiddagen höll jag på att ringa till vårdcentralen och fick tillslut tag i dem och fick en tid klockan två för att vaccinera mig för twinrix. Så ja gick dit i snöstorm och kommer in helt blöt, betalar 400kr och kommer in till sköterskan som vägrar ta sprutan på mig för hon VET INTE RIKTIGT SÄKERT om jag inte redan är vaccinerad för hepatit A. Och jag säger att det inte spelar mig någon roll, för jag måste ändå få vaccin för hepatit B men hon springer runt och frågar människor och ingen har någon aning. Så nej, jag får gå ut i receptionen och hålla på i en halvtimme med att försöka sätta tillbaka mina pengar in på kortet och gå hem i snöstorm igen UTAN att ha blivit vaccinerad. Och förhoppningsvis får jag veta på måndag om jag ska ta sprutan, men ingen verkar ju förstå någonting.
Sen kom jag hem och åt någon microlåda med pasta och gick ner på stan efter det, aktiverade mitt nya kort och gick omkring. Satt med Hanna när hon åt sallad, köpte valvet-biljetter till juldagen och gick hem till mig med Hanna. Vi åt bullar, drack kaffe och chillade. Åt mat och såg på spåret med mamma och pappa, var trött och klockan vara inte ens tio. Sen skjutsade vi hem Olle från hans jobb, gled runt i bilen bara och köpte kaffe. Kollade på Torsk på Tallin med Philip och hans kompis. Nu sitter jag mest bara, har försökt sova men är inte trött. Ska äta någonting och tänka ut vad jag ska packa med mig till Eskilstuna. Åker dit imorn, men bara till på söndag så egentligen behöver jag typ bara en tandborste men jag vill vara väl förberedd. Ska äta julmat, byta julklappar med kusinerna och sånt där. Blir nog mysigt. Ja, godnatt då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0