You are slowly letting me go

I fredags vaknade vi ganska sent, åkte in till stan runt fyra och mötte Tanya ett tag. Gick på myrorna och åkte till stan igen. Jag mötte Ebba och Josse av en slump inne på Monki, vart helt vettskrämd för jag känner aldrig igen någon där. Vi var jättesega och gick mest bara runt, kom hem till Erik på kvällen och började packa ihop och städa, satt ute och kedjerökte och pratade om Fias syster, om hennes begravningen och framtiden. Sen tog vi våra väskor och åkte till Tallkrogen för att möta Frida, Sofia, Petra och Emelie. Det var fint. Vi pratade lite om allt och sen försökte jag och Fia somna på en luftmadrass som inte var det skönaste jag har sovit på om man säger så.
Lördagen började med kaffe och skratt och kö till den enda toaletten. Det var megafint väder, typ trettio grader och strålande sol. Inte så kul om man har planerat att gå i affärer och prova kläder hela dagen. Jag tog med alla till Odenplan hur som helst, upptäckte att Dollys som hade superrea på tyger hade stängt så vi gick på stadsmissionen istället och gick loss. Sen Humana och så stan igen för ungefär femte gången den veckan för mig. Jag köpte en tröja, en prickig bustier och ett nagellack. Allt gick på typ 100 spänn. Vi åt thai och Fia och Sofia åkte hem, vi gick i tusen affärer till innan vi tog sällskap med Tanya till Medborgarplatsen där vi tog en iskaffe för vi höll på att avlida.
Runt halv åtta kom vi tillbaka, alla skulle duscha och fixa sig men på något sätt vart alla klara ungefär vid nio. Vi drack vin och spelade spel och fick skrattattacker och allt spårade ur. Vi hamnade tillslut på tunnelbanan och tog oss in till stan, såklart lyckas vi hamna mitt i Midnattsloppet så det var miljarder människor överallt. Vi gick först på Marie Leveau men det var lame, utanför blev alla helt snea för en del ville dansa, andra ville dricka billig öl och jag ville gå på Sommar! Det slutade med att vi mötte upp Bella och Hanna och sen gick vi på Sommar! Och det var kanske det bästa beslut jag har tagit, det var så extremt jävla jättekul hela tiden. Svepte öl och dansade mig helt svettig och stod bakom en projektor och hånglade med världens snyggaste dj och pratade med en cool italienare som var extremt lik en kille jag dejtade en gång, fast i italiensk tappning. Jag och Frida var så pepp på efterfest att det blev patetiskt tillslut, vi insåg att alla som stod vid ingången försökte hitta efterfest och ingen hade någon på g så vi drog, eller okej jag drog Frida i armen från Gamla trädgården till t-centralen och vi hittade Fia och Sofia i en tunnelbana och drog hem. Jag skrattade konstant medans dem andra sov. Vi kom hem runt fem och den kvällen somnade jag lite lättare. Väldigt mycket lättare.
Dagen efter insåg jag att rose, cider, vitt och öl inte är en bra kombo. Jag gick upp klockan elva, gick några meter och somnade om i en säng. Sov till tre. Alla andra var i Farsta utom Fia som låg och kollade på Desperate Housewives. Vi tog på oss första bästa och drog dit också, köttade i mig två chicken burger, köpte två rör pringles och en godispåse. Och en klänning för 29 spänn. Mådde väldigt bra då. Tills jag fick reda på att mamma och pappa inte alls tänkte komma och hämta mig i Stockholm, det skulle bli så drygt. Så jag fick stressa hem, packa och ta ett tåg till Uppsala så dem kunde hämta upp mig där. Det gick i för sig väldigt bra. Äh. Nu är jag iallafall hemma igen, tråkigt nog. Saknar redan Jonna och att hänga hos henne och bara att vara där istället för här. Men det kanske bara är för att jag vet att det är tillfälligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0