Winter takes what summer has to say

Idag var en bra dag! Eftersom att det är sista dagen innan påsklovet så känns det på stämningen i klassrummet. Vi ser på fin film om hundra år svensk mode, vissa delar extremt roliga. Sen är det fika och Gudrun har bakat asgod saffranskaka som är påskig färg såklart. Jag lär Kristin fläta fiskbensflätor i Matildas hår eftersom att jag lärde mig det i typ förrgår. Sen trycker jag äntligen äntligen klart mitt foder till jackan! Det har tagit typ tre lektioner men nu är det så himla snyggt att man dör. Ni ska få se när allt är klart jag lovar.
Sydde lite på fodret, lite rosetter, overlockade sömmar och sånt där innan vi tog tåget hem. Mötte Sara och fikade med henne på Waynes i tre timmar tror jag, det var jätte mysigt!
Sen drack jag lite vin hemma, lyssnade på iron & wine, ritade osv. Nu är klockan lite senare och jag ska packa om jag orkar. Kommer nog inte orka, ska skriva en packlista istället så jag bara kan ösa ner i väskan imorgon.
Och jag förväntar mig att morgondagen ska bli riktigt fin! Vi åker till Eskilstuna och jag har fått hem nya elle så jag har att läsa på vägen + tre böcker som jag läser. Sen ska vi käka hos moster med kusinerna och morfar och sådär. Vara totalt relaxad. På lördagen åker jag förmodligen till Jonna och hälsar på, kommer bli magiskt! Måste hitta en inflyttningspresent först. Vet inte när jag åker hem, lär ju sy lite på lovet också. Och göra högskoleprovet. Och ha företagsekonomi-dag med Matilda. Hinner nog med allt om jag är effektiv. Just ja, vi ska fira Sandra också som fyller 20 bast. Prima. Godis blir det också i påsk, kommer dock inte behöva leta efter mitt ägg. Vi har aldrig haft den traditionen, ganska skönt. För två år sedan fick jag en peace and love biljett i mitt påskägg. Mamma har lovat att det minsan inte blir lika kul detta år. Packlista var det ja, glad påsk kycklingar!


Kommentarer
Postat av: Frida

förra året letade vi ägg! bäst ju!

2010-04-02 @ 13:30:29
URL: http://ohmondieu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0