När du ser det

Jag var hemma innan tolv på en lördag, älskar mig själv just nu! Ska poppa popcorn och se på något roligt. För att jag kan. Min kusin har fått barn alldeles nyss och det är kul. Det är mitt första kusinbarn! Det är sjukt jobbigt att jag bor nära stan en kväll som den här, för ALLA cyklar/går/åker bil/springer förbi på vår gata ner till krogen och jag sitter i köket. Alla glor på mig. Ska flytta på mig tror jag.
Igår var jag i skolan och höll på att bli klar med min blus som jag håller på att sy, den blev så jävla bra och jag var superglad men då händer det som aldrig aldrig aldrig får hända. Jag ska overlocka några sömmar och tyget, som är helt glidigt, har dragit sig under och hamnar under skärarkniven så det blir ett hål i den. DET BLIR ETT HÅL I BLUSEN. Jag dog och stirrade på det i flera minuter. Sen kom Gun-Britt på någon halvbra lösning som blev inte alls så snyggt, den är förstörd. Och annars är det typ det finaste jag har sytt. Sämst.
Sen åkte jag till Falun själv, Matilda stannade kvar och sydde. Jag åkte hem och drack kaffe och svor över min blus till mamma. Hon visade olika outfits och jag skulle välja vad hon skulle ha på sig. Sen vart det massa stress överallt på stan tills jag tillslut hamnade hos Sofia med massor av snygga tjejer. Inflyttningsvin i solnedgången och det var ganska underbart, vi hamnade sen på Pitchers och Sofias vän beställde in en hink cider till oss. Så himla värt, kvällen blev helt kostnadsfri. Det gillar vi. Sen gick jag, Frida och Sofia hem till Frida för att se på film, vi somnade direkt.
Idag har jag fikat med fina Sara som är hemma över helgen, det var supermysigt. Trots att det regnade! Ikväll lagade jag tacos med Linda, Antonia, Fia och Malin hemma hos Malin och spelade utflippat kortspel. Men nu är jag som sagt hemma igen, pappa har somnat och huset är nu mitt.
Imorgon kommer Jonna hem!!!!!!!! Ska bli kind of fantastic och direkt när hon kommer ska jag och Sara möta henne och fika och ta igen massor. Åh den är helgen är så himla bra. Och nästa helg kommer bli lika bra. Och jag ska inte prata om allt skit om att jag är sönderstressad, för det är inte lika roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0