This is no day

Jag är så trött så trött. Har nyss kommit hem, eller ja nästan nyss. Har självklart varit i skolan först, hade mönsterkonstruktion och sömnad och lunch, tillsist tre timmar företagsekonomi som inte var okej. Höll på att somna, på rasten gick jag och Matilda och köpte massa klubbor som faktiskt hjälpte lite. Sen tog jag till bussen till Gävle och mötte världens bästa Agnes på waynes. Vi drack jätte gott te och pratade och det var som det alltid är, jätte bra. Sen skulle hennes mamma hämta henne så jag spenderade resten av tiden tills tåget gick med att prova klänningar på myrorna, bli stalkad av två mobilförsäljare och leta efter en toalett. På tåget somnade jag och vaknade när vi var 2 minuter från Falun, hur skönt som helst. Det var dock svinkallt när jag cyklade hem, imorn måste jag ha vinterjacka. Eller tre koftor iallafall.
Imorgon har jag en av mina kortare dagar, kommer hem halv fyra och det är väl tänkt att jag ska sy och baka men jag gissar på att jag inte kommer orka göra det. Borde fixa ny mobil och prova vinterskor. Men vem orkar göra saker man borde. Börjar peppa inför min födelsedag och mina presenter. Vet att jag kommer få ett par leggings som jag har pekat ut men resten kommer jag nog inte få försen pappa kommer hem från Albaninen och mamma kommer hem från London. Erik vill jag inte ha något av, han fick inget av mig för jag var pank då. Men några öl kan han ju bjuda på. Egentligen vill jag mest bara fylla år, det känns mysigt bara att ha en egen dag. Då får man extra många kramar och extra mycket love. Det gillar jag.
Nu borde jag duscha, och kanske äta lite ostkrokar. Om ni har tur får ni ett det-är-så-synd-om-mig-inlägg senare. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0