Forget about death

Har varit ledig två dagar och har trots det inte lyckats bli frisk. Ändå kämtade jag mig upp klockan kvart över sex i morse. Klädde på mig, endast en stor kofta och tjocka strumpbyxor, och satte upp håret i en bulle. Åt lite flingor och mjölk och såg mig inte i spegeln en enda gång. Sen virade jag två halsdukar runt halsen, packade ner två paket halstabletter och alvedon i väskan och gick ut. Jag kom lite mer än halvvägs till tågstationen när jag fick årets hostattack och insåg att 'fan det här funkar inte'. Så jag gick hem igen. Bytte om till flanellpjamasbyxor, urtvättad kalle anka-tshirt och skickade sms till Matilda.
Så ja nu sitter jag här i soffan igen, nyhetsmorgon är as tråkigt och jag mår för illa för att äta någonting. Har ingen energi till att städa trots att jag borde göra det innan mamma kommer hem ikväll. Borde försöka få bort de rosa fläckarna på den vita mattan, damsuga upp chipsen i trappan och gå till sopstationen med alla glasflaskor. Men jag orkar inte. Vill inte vila och sova. Jag vill sy. Och rita. Hfhsdkfhdskhgfsdugshddjkg. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0