Cause the day you realise how amazing you are you are gonna leave me

Idag är det lördag, veckans bästa dag. Såklart har jag spenderat den på rätt sätt än så länge. Den började sisådär vid kvart över tio då jag vaknade i Petras säng, hon sov som en stock så jag smög ut i köket och satte mig och ritade ett tag, sen struntade jag i att vara tyst så jag satte på datorn och vid tolv kom hon äntligen upp. Då satte vi på musik och lagade mat, mest Petra iförsig. Vi åt spagetti, köttfärssås och mini majs, det var gott! Kollade lite på tv och drack te och hade det bra tills klockan blev två, då cyklade vi iväg. Jag hem till mig och hon till hennes kära arbete på willys. När jag kom hem tuppade jag av till extreme home makeover och vaknade en stund senare, då tog jag på mig en blommig klänning, yllesockor och började baka. Det blev kanske inte så jäkla bra men jag är nöjd endå, hoppas att min traditionella vaniljcheesecake blev god. Jag hade dock inte någon vaniljstång och för lite philadelphiaost men jaja. Nu ska jag väl göra lite kaffe och se vart den här kvällen tar mig. Inte ner på krogen iallafall, min plånbok är så tunn att jag knappt hittar den.
Igår var jag hemma hos Mikaela som har fyllt år. Åkte dit med Petra och eftersom att hennes mamma och pappa bor granne med Mikaela tog vi en sväng förbi hos dem och fick ett glas vin och en liten pratstund med Molly. Mycket mysigt. Sen gick vi över till Mikaela där Fia, Sandra, Tanya, Mikkan och en annan tjej var. Sen drack vi vin och lekte diverse lekar osv. När alla åkte till krogen åkte jag och Petra till preem och handlade ostbågar och cola. Kom hem till Petra och såg två avsnitt av big brother och sen somnade vi gott. Det var en väldigt bra kväll. Får försöka toppa den ikväll på något sätt också då.
Vädret suger idag. Det har varit soligt hela veckan, verkligen hur fint som helst men självklart ska det regna när jag är ledig. Är sugen på öl och vill verkligen att det ska vara min födelsedag idag istället, vill fira någonting. Och ha pengar. Och presenter. Och kramar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0