Moments of something else

Jag har precis bokat en biljett till Stockholm, åker imorn halv ett. Ska gå omkring, äta god mat, gå på bio och umgås med mamma och bror. Kommer bli fantastiskt skönt! Sen kommer jag troligtvis hem på lördag och hittar på något amazing med Frida och Antonia, som att gå på Svenne rubins eller äta middag.
Jag har världens bästa lärare som lät mig vara ledig imorn och på fredag utan att jag ens behövde ge en anledning. Igår hade vi "utvecklingsamtal", som jag hatar, men det vart inte alls som de gamla vanliga samtalen man hade i gymnasiet. Kanske för att Gudrun och Gun-britt är gudar och snällast i världen. Jag var metodisk, lär mig snabbt och jobbar självständigt. Sen spenderade vi resten av tiden med att prata om mina livsmål, tågresor och nya vänner. Det var mysigt. Idag sydde jag klart min blommiga väst. Den är fin, hoppas jag kommer använda den. Nu har jag inte så mycket att göra i skolan så om ni vill ha en fin julklapp av mig är det dags att beställa nu. Först i kvarn.

I Stockholm ska jag peka på saker jag önskar mig i julklapp, bl.a. en klänning från American Apparel, en bustier från Topshop och en hamburgartelefon. Fast jag kommer nog inte få något lika fint som min farmor ska få, för hon ska få en livs levande hund! Han är nästan ett år, svart, brun, vit och heter Kaveldun. Fast han kallas Dun. Han kommer hem till oss den 19de december och sen får jag ta hand om honom tills vi tar med honom upp till Skellefteå den 22a. Kommer dö. Så här ser han ut.



Ikväll ska jag ringa Petra, eftersom att kom ligger typ 10 timmar efter mig i tid så får jag ringa ap sent för att jag inte ska väcka henne. Känns jätte konstigt. Något mer som är sjukt konstigt är att det luktar äckligt mycket killparfym hemma hos Frida. Verkligen stinker i hela lägenheten och vi vet inte vart det kommer ifrån. Tidigare luktade det bajs, från hennes sköldpaddor. Men nu har alltså mans-parfymen täckt den doften. Vi blir inte av med någon av lukterna. Det är frustrerande. Nu ska jag väl packa lite kläder osv. Puss lovers.


(Ps. Agnes, jag lovar att jag ska lägga på din klänning på posten så fort som möjligt men den blir fel hela tiden. Du får något extra i paketet för att du har fått vänta. Puss och jag tycker du borde skaffa blogg igen)

Kommentarer
Postat av: sara

Jahapp! Då paxar man väl en juklapp då! haha :D nerå. jag saknar dig stina sötnos! <3

2009-11-18 @ 22:52:44
Postat av: Tobbe

Haha det är jag som glömt min sjal hos Frida så det är det som luktar så sjukt äckligt mycket ;) haha jag tycker den luktar gött iaf

2009-11-19 @ 11:11:13
Postat av: Stina

Haha Tobbe den har varit med om någonting annat tror jag, för den luktar inte bara parfym längre, den har nog legat brevid någonting svettigt på Fridas golv haha! Sjävla parfymen luktar gott, det var inte det jag menade! Höhö hare bra :)

2009-11-19 @ 11:31:50
Postat av: räviz

Jag vill ha en julklapp! En gång skulle du sy en klänning till mig som jag ihttade på urban outfitters amerikanska sida & inte kunde köpa. Annars vill jag ha vad som helst som är Stinasytt. Stinasytt = bäst.

2009-11-19 @ 17:24:03
URL: http://ohmondieu.blogg.se/
Postat av: Agnes

Hahaha kul att jag sitter och letar efter mitt namn och är lite smyg arg för att den inte kommit än!

2009-11-19 @ 19:13:52
Postat av: jonna

dör lite, är det en ronja hund?...

saknar dig och ja, ses vi i veckan?

ps.jag tycker om julklappar

pusssssssss

2009-11-20 @ 22:34:27
Postat av: rastafraydaaaa

ursäkta, jag har varit jätteduktig och städat akvariet nu så nu luktar det BARA tobbe-parfym!!!!

2009-11-21 @ 01:41:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0