When we make revolution

Jag är lite trött och har extremt ont i mitt högra långfinger. Olle tryckte in en cigarett där i går och idag har jag en stor blåsa. Tycker lite synd om mig själv. Jag har sovit dåligt inatt och det beror nog främst på att jag och Frida sov i min super smala säng. Vi som i vanliga fall sover i källaren och har best time ever fick lov att ligga i min 90säng och trängas. Sen gjorde jag tabben att öppna balkongdörren eftersom att jag trodde det skulle bli så himla varmt där inne. Vi vaknar typ sex och den är verkligen svin kallt i rummet. Vi sov sen till tio då Frida åkte hem. Då är produceringen av min balklänning i full gång, den är klar nu 4 timmar senare. Likaså min studentklänning. Det är bara längden på båda som jag inte har bestämt riktigt än.
Men gårdagen blev ungefär så här: Åt grillat med mamma, pappa, moster och morfar. Hur jävla gott som helst. Sedan kollade vi på tv och åt dessert, björnbärsparfait(mamma är inne i någon överklass-mat-period). Efter halva robinson pallade jag verkligen inte hemmakväll. Frida kom och vi drog ner till ån och satte oss vid en bänk. Drack rödvin ur plastmuggar och lyssnade på musik. Sen ville vi ta en öl men kopparhatten var stängd osv. så vi gjorde det som två unga tjejer i Falun absolut inte ska göra. Vi gick till kings arms. Men det blev inte så farligt, gubbarna/männen/snuskisarna var inte så överdrivet efterhängsna idag. Vi drack en varsin öl på typ tio minuter och drog till Rådhusgården, som btw är stället att vara på, och satte oss med våra manliga classmates. Linda kom dit efter ett tag också. Ruskigt kul och mysigt var det. Träffade några andra gamla klassisar också och vi bestämde att 9b-reunion är på G. Jag och Frida fick ansvaret. Efter några cider och för många cigaretter kastade vi in handduken och gick hem. En väldigt schysst lördag må jag säga. Nu blire kaffe och en film tror jag. Kanske pluggar lite om jag orkar. Måndag here i come.

Kommentarer
Postat av: jonna

9b-reunion tycker jag låter jätte bra :)

2009-05-03 @ 17:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0