Du är typ söt fast endå inte

Har haft några dagars uppehåll, välbehövligt kan jag ju säga. Har varit sjuk och allmänt slut i huvudet bara. Inte för att det är så mycket bättre med halsen eller huvudet nu men jag har mer ork idag iallafall, gick på vår enda lektion och har varit trevlig på mammas födelsedag! Hon fyller ju alltså år idag och för hennes skull gick jag och pappa upp halv sex och gjorde i ordning och sjöng (!!!), sen somnade jag om och sov till klockan elva. Så jävla skönt var det. Vi var till labbet en sväng och framkallade våra mellanformat-filmer, en såg ut att vara bra och dem andra två var typ katastrof. Sen hade vi filosofi, jag lånade en bok och pratade men mina klassisar och sen åkte jag hem.
Nu är det tisdag och idag var det jätte soligt, hela dagen. Och det känns faktiskt lite bättre alltihop nu när det blir varmare och sådär. Även om det suger att jag har projektarbetet kvar och svenska nationella tal på fredag. Snart är ju endå skolan slut så man äntligen kan jobba, flytta, resa eller vad tusan jag ska hitta på. Har dock kollat lite på en såkallad kvalificerad yrkesutbildning där man läser sömnadsteknik, detaljsömnad, mönsterkonstruktion, textila material, maskin och redskapslära, grafisk form och design, kroko och modeteckning ocjh företagsekonomi. Allt på två terminer, det är alltså meningen att man ska kunna få ett jobb efter en sån här utbildning och 90% av alla som läser det får jobb. Annars vill ja ju läsa vidare på konstfack eller liknande. Fast just nu känner jag att jag helst skulle vilja jobba, resa och festa ett år innan jag tar tag i allt. Nu ska jag äta blåbärstårta, igen. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0