Dance me away or something like that

grrr är så trött att jag kan bita i något/någon. MEN, jag är vaken trots det för att jag har panikat över min sista fotouppgift som skulle ha vart inne senast idag och jag har inte ens fotat den än. Eftersom att jag har noll inspiration just nu så har jag istället sett massor av dåliga program på tv, veckat en kjol av ingen anledning alls, gjort 4 spellistor på spotify, sparat typ hundra bilder på datorn, sorterat varenda papper på mitt rum, ätit paj, ätit geisha, ätit japanmix, ätit äpple, ätit pasta och bacon, ätit popcorn, ätit marabou helnöt och druckit en burk cola. Ja det var väl allt, men jag har alltså inte fotat någonting som jag egentligen borde ha gjort. Så hemsk jag är, så dålig.
Det är Falukalaset i helgen, ni hör ju bara på namnet hur jävla tacky det är. Tivoli, rix fm och fulla fjortonåringar. Men alltså, jag unnar dem det här. Jag kommer ihåg hur det var, att vara fjorton och nästan aldrig ha någonstans att gå. De kan få vara där och springa omkring, för jag vill då inte. Jag vill gå ner och köpa min langos och sen kan jag avlägsna mig. Endå måste jag dela med mig av mitt roligaste Falukalaset-minne. Konstigt nog skedde det förra året. Det var andra dagen och jag skulle egentligen inte dricka för jag skulle jobba dagen efter men det slutade iallafall med att vi satt hemma hos mig några stycken och drack öl/cider/vin. Några timmar senare går vi ner på stan. Fia hade fått gratis karusell-biljetter av sin pappa som vi inte var sena med att utnyttja. Jag, Petra, Fia och Sandra åker först en och jag känner efter den att vi kanske borde vänta med att åka nästa men Petra övertalar mig att följa med till nästa. Vi hinner i stort sett bara sätta oss i sätena och åka ett varv innan Petra börjar spy, hon spyr och hon spyr och varenda jävel i karusellen stirrar skräckslaget på henne. Jag själv har panik för att jag verkligen inte vill få spya på mig och de flesta andra bara skrattar. Hon spyr konstant tills karusellen stannar och hon är täckt av orange-gult kladd. Efter att en väldigt äcklad vakt har tagit loss Petra ur karusellen kan jag ta hem henne till mig och duscha henne. Tidigare på kvällen hade jag lagat makaroner och bacon åt henne och det var tametusan tillomed makaroner i hennes BH. Och jag kan lova att jag skratta så jag låg ner.

Kommentarer
Postat av: Bea

Hoppas du haft en super bra dag :D

2009-06-03 @ 00:42:58
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0