2008

Här kommer hela mitt 2008!


Januari

Året började med ett nyårslöfte om att sluta röka vilket jag faktiskt höll i mer än två månader tills jag insåg att jag inte ville sluta. Själva nyåret var helt okej, åt middag hos Antonia med henne, Frida, Petra och Emelie. Sedan åkte vi till Linda i klassen och tillsist till torget på tolvslaget. Förövrigt så är aldrig januari en bra månad, skolan börjar igen, det är fittkallt och man blir torr om läpparna. Men man överlevde ju iallafall.
1. Var på en fest i Pilbobystuga där jag spåra ur totalt och sen krumpte mina skor så ja fick gå hem i strumpor. (Det var typ 20 minusgrader) 2. Jag hade typ bara på mig svart och vitt. Och så började jag sy kjolar 3. Tanya var den första 18-åringen och det firade vi hemma hos henne med grymt god mat, alkohol och singstar, när alla åkte till krogen åkte vi på någon random fest 4. Eh jag drack en del te, började med pärlplatte-smycken och pysslade mest hemma. Var ganska deppig och skrev typ bara om det i bloggen.


Februari

I februari pluggade jag rätt mycket och typ tog det lugnt. Mådde sådär och var less på det mesta. Tror jag var lite heartbroken också för att allt inte gick jag ville med en viss person. Jag ville nog mest bara tycka synd om mig själv.
1. Jag hade stora problem med mitt hår och orkade inte se bra ut pga. vinterdepression 2. Emma Olsson fyllde myndig och vi började med en förfest hos Tonia, kvällen var rätt sjuk men också fantastiskt kul och det slutade med att jag kom hem med en prinsesskrona på huvudet 3. Frida älskling fyllde 18 och det firades hemma hos henne med mysiga människor 4. Jag klippte lugg, tror inte jag behöver skriva något mer här 5. Jag åkte till London för första gången och det var så fint fint fint, träffade min bror också 6. Åkte ner till Göteborg och hängde med finaste Fridaaaa, spelade over the hedge i timmar, bop it, skivor, fika, zoolander osv. underbart.


Mars
     
Mars sög känslomässigt. Var ledsen hela tiden och ville inte göra något.
1. Var i Gävle på Kent med Sofia, det var sjukt fint och bra. Socker och sådär 2. Eh ja, vet inte. hade nog rätt tråkigt i mars 3. Vi hängde rätt mycket hos'farbror', dansade, var på taket, rev ner tre dvder och härjade lite sådär 4. Sliten tjej, bilden är tagen dagen efter jag söp mig redlös, spydde på en skolgård, tog mig på något sätt hem, vaknade med byxorna halvägs nere och inget busskort i fickan. Låg bakfull i två dygn efter. Kanske mina liv värsta dagar.


April
   
      
April blev bättre och ljusare och allt sånt där.
1. Någon gång hos farbror, typ sista gången 2. Jag och luggen hängde fortfarande ihop 3. Var på Timo med Petra, Linda och Therese. Sjukt trevligt och sen drack vi bacardi breezers efter 4. Håkan i Stockholm, jag och Petra drack i kön och hade det bäst. Dock var jag så sjukt kissnödig under konserten att ja inte kunde njuta utan satt ner och ville grina. Men det var endå fint och hela Stockholms-helgen var bra 5. Ja första varma dagen kom, det var 15 grader i skuggan och sol hela dagen och jag var glad. 6. På rasterna myste vi på skolans baksida och det var nice.


Maj
                       
Well, maj var väl en utav de bästa månaderna på året. Det hände saker hela tiden och jag hann liksom inte med att vara ledsen, eller okej lite hann jag med. Var fortfarande heartbroken och en del nätter ville jag typ dö men iallafall var det en fin månad, jag var besatt av bilder och foton. Också kläder och mode. Satt inne på bloggar hela dagarna och mådde dåligt över ett par skor som var slutsålda. Lite patetisk må jag säga, men fin månad endå.
1. Petra fyllde 18 och vi åt middag hos henne, drack vin och cyklade till kålgårn, vissa (vi) hamnade efter och ramlade runt i buskarna en stund, satt sen vid en eld och någon spydde bakom ett träd, Petra och Frida gick på krogen, jag gick hem 2. Falukalaset, för dem som går i 8:an är det här årets händelse, för oss andra not so much. Men iallafall var första dagen bäst, vi var hos Fia och drack, gick ner ett tag och sen gick vi tillbaka, Petra var kungen och snodde kepsar, hulahulaband och afrikanska tandborstar 3. Dag två gick inte lika bra, Petra spydde ner en hel karusell och fick lov att gå hem till mig och duscha och byta om, inte så fräscht 4. Luggen växte och jag fick massor av fräknar 5. Siesta, skåne, människor, kärlek 6. Gull, det var typ sveriges varmaste dagar och jag brände hela ryggen och det var fett svettigt 7. Västerås och Göteborgs bästa 8. Moi 9. Skratta 10. Livsnjutaren 11. Söta tjejer, vi åt nachotallrikar och det var mysigt 12. Katt och fin tjej på Håkan (en av de fyra artister/band jag såg på festivalen), sista kvällen överkonsumerade jag och däckade vid ett träd och sen spydde jag i rödakorsetstält. Jonna och Beata släpade mig till vårt tält där jag somnade och vaknade när hela festivalen var slut. Not so nice.


Juni 
                 
Jag älskar juni.
1. Jag började ta bara svartvita bilder så där lagom till sommaren hehe 2. Skolavslutning och fortfarande svartvitt 3. Hela skolavslutningen var konstig, förfesta och hängde i random lägenhet på stan och sen kopparhatten hela natten, som förövrigt var stängt men vi hängde där endå 4. Peace and love började, fantastiska campen som innehöll mig Petra Linda och Fia (kommer dock inte ihåg vad vårt camp hette så här i efterhand, något med johnny rocker) 5. Fullt ös 6. Fick se min älskade Daniel Adams Ray, omg 7. Vi spåra och crashade the hives fan-fotografering 8. Världens bästa grannar 9. halvslitna tjejer och Adam Tensta 10. Jävla fittnorrlänningar som förstörde min sista kväll genom att slänga sig på vårt tält och totalförstöra allt och jag har aldrig varit så arg som då, fy fan.


Juli
   
   
     
I juli började jag jobba stenhårt i veckorna. Första veckan med Fia, vi roade oss med gran och Emil på tåg och bussresorna och dog typ resten av tiden. Sen jobbade jag någon vecka själv, sjukt tråkigt och jag var apsjuk. Men ja presterade som fan och fick typ 140kr/h hela veckan. Sedan kom min räddande ängel Petra och jobbet blev riktigt jävla roligt helt plötsligt. På rasterna satt vi ute och chillade och tiden gick ap-snabbt. Vi lärde känna Olle och det var sjukt nice. Jag gjorde saker varje dag kändes det som och allt kändes lite overkligt bra. Petra sov hos mig typ varje dag för min mamma och pappa var aldrig hemma.
Sista torsdagen i juli hade jag spytt hela natten och på morgonen sjukskrev vi oss för att istället bada och sola. När jag kom hem ringde mamma och sa att dem hade hälsat på mormor på hennes boende och att hon hade varit jätte glad men trött. Ungefär en halvtimme senare ringer pappa och säger att mormor hade dött precis efter dem hade åkt därifrån. När jag la på luren gled jag ner på vardagsrummsgolvet och låg där i flera timmar och kippade efter andan.
1. En dag hem från jobbet när Petra var dryg och skrattade och höll på 2. Någon dag när vi vänta på tåget, vaaarmt var det 3. Samma dag som ettan, fittigt dryg men jävligt bra endå 4. En dag efter jobbet köpte vi folköl, badade och satt i kålgårn med Olle och Gran 5. Vi hälsade på Frida i Stockholm där hon hade bott de senaste veckorna, här chillar vi med smultronvin i rolexparken 6. Vi åkte till Långholmen och badade, Frida gjorde saker under sin handduk som man inte får göra på en badplats... 7. Livet lekte 8. Sista kvällen åt vi på grekisk resturang och det var myyys


Augusti
               
Augusti gick snabbt och var den enda månaden på lovet då jag faktiskt rörde mig utanför Falun. Var i Skellefteå, Gävle, Turkiet och etuna på mormors begravning.
1. Åkte till fina Agnes och umgicks med henne, hon är sjukt bra och bor i finaste huset 2. Jag började med mina jävla rosetter 3. Åkte till norrland och bodde med Lisa i hennes lägenhet och bakade cupcakes i Bjurvattnet 4. Åkte till turkiet med girlsen och det var så äckligt jäääääävla varmt varje dag 5. Puss på pizzeria efter första gradens brännskada på Tonia 6. Underbart 7. Kom hem och skolan hade redan börjat, var lite halvbrun 8. Och fräknig


September
         
   
September, hösten började komma och skolan var i full gång. Jag ville jätte gärna ha en discokula men fick aldrig någon.
1. Färgade håret 2. Samma 3. En kväll var jag och Frida på arenan och hade tråkigt, så vi åkte hem till mig och drack oss fulla klockan ett på natten, hade sjukt roligt och hjälpte en full Jonna utanför o'learys och sen mötte vi Olle och gick på efterfest, det jobbiga var att ja jobbade dagen efter 4. Vi började på foto och det var sjukt kul 5. Jag fyllde 18 och fick min d60 och satc-boxen. Dagen efter skulle vi på Phone me och ta en öl, slutade med några fler och så somnade jag på ett bord där inne. Åkte hem och lyckades iallafall ta den här bilden, kommer dock inte ihåg det 6. Dagen efter skulle jag ha födelsedagsfest men jag var så bakis att det var flopp, vi gick en timme på banken och sen promenerade vi runt i stan, jag mådde inte bra 7. Vi åkte ibland i Fridas fina bil, här är hennes knut i bilen 8. Jag tog ner allt från min vägg och ersatte med nytt


Oktober
       
Lite deprimerande månad för att vintern är på väg och man måste börja leta vinterjacka och vinterskor och alla pengar går åt på utekvällar. Men endå roligt för alla var så pepp hela månaden. Sen började jag fundera över tatuering. Vi var ute på harrys några gånger och så roligt som vi hade där har jag inte haft på länge. Sen i slutet av oktober kom Frida hit och det står det mer om i november.
1. En sushikväll hos Tove, här är vi ute med hennes fina hund 2. I slutet på september skaffade Petra och Rickard en lägenhet och i oktober kunde vi äntligen börja hänga där. Vi hade filmkvällar, förfester och efterfester 3. En kväll hade Ebba och Josse fest i sin lägenhet, många från klassen och andra roliga var där och det var en sjuk rolig kväll som slutade på krogen 4. Antonia fyllde 18 och ställde till med kalas! 5. Samma kväll, väldigt roligt hade vi iallafall



November
       
       
   
I november var det kallt. Och jag startade en till blogg som numera är ganska bortglömd. Vi var ute ganska mycket och resten av dagarna gick åt att kolla på diverse filmer och serier på datorn. Jag blev sjukt lat. Kommer inte ihåg mer.
1. Räven kom till Falun! Vi var på jussibjörlingsmuseet och kupolen och sussis skattkista och hårdrocksfest och håkan-kväll på phone me och best time ever typ 2. Jonnis hängde med oss också en del av dagarna, puss 3. Agnes kom en dag och vi lagade soppa (Frida lagade mest) och spela spel och shotta jäger och såg film, brrrra 4. En kväll innan harrys då jag inte riktigt ställde in skärpan, den kvällen spydde jag på ett bord 5. Filmkväll hos Petra 6. Crazygirls 7. Emelie fyllde äntligen 18 och vi höll till hemma hos Fia med vänner man inte träffat på länge, fiiiint 8. London med kusinen, vi shoppa, fikade, festade och hade så jävla kul 9. Jag och Petra var på Antilla

December
                     
Okej, liksom vintern kom på riktigt nu och det blev för kallt för att vara ute. Vi höll oss inomhus och underhöll oss med filmer, utgångar och fika. Sen jobbade jag ganska mycket innan- och på lovet = pengar i januari = sweet.
1. Vi åkte till Stockholm, hängde hos janne, gick på bio, åt mat, handlade, såg filmer och festade på hirschenkeller 12. Hirschenkeller 3. Mörkt vart det också 4. Uttråkad tjej 5. I skolan höll vi oss vakna med litervis av kaffe och skratt, här är mina tre finaste 6. En kväll på o'learys 7. Åkte till E-tuna och hälsa på släkt och halvfira julen med julbord och julfika och bara massa jul 8. Alla lediga kvällar spenderade vi hos Petra, här är något kväll när Petra färga håret och slog till Frida (se bilden) 9. Min ljusstake höll mig vaken större delen av decembers nätter, vet inte varför jag aldrig släckte den 10. Julafton hemma hos oss utan norrlänningarna var tomt och tråkigt men jag fick fina julklappar 11. Nyår var alldeles lagom allt.


Nu är det slut på 2008 för flera veckor sedan, men det var ett fint år. Tack för det! 2009 kommer bli ett fruktansvärt bra år. Det vet jag.
Puss!

Kommentarer
Postat av: jennie

det är ju sjukt att du varit gullig och söt och snygg och fin hela året om! :)

2009-01-22 @ 17:39:54
Postat av: Anonym

åh. detta har jag ju väntat på sedan jag var i sundsvall. <3<3<3 äntligen. underbart. saknade bara när du kom till västerås & jag såg ut som en instruktionsbild hela tiden. & så hatar jag dig lite för att du har ett liv & gör massa saker. men du är ju ändå världens finaste. jag är ju bara avundsjuk för att jag tenderar att isolera mig själv & sådär. menmen. åh. saknar dig. kommer du hit snart eller?

2009-01-22 @ 20:22:54
Postat av: Anonym

det går ju inte att klicka på massor av bilder! vill se!!!!

2009-01-25 @ 15:38:24
Postat av: beata

fett fin sammanfattning stina! siesta var trevligt, synd att jag såg ut som ett ofräscht retard hela festivalen dock. heheh. du är söt. puss!

2009-01-27 @ 23:43:58
URL: http://400schoolboys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0