Clouds

För ett år sedan tyckte jag att den här dagen inte  var en big deal. Att det var liksom en fin dag för dem som är med någon.  Den här dagen har än så länge varit vidrig. Vaknade klockan tio av att jag skakade, inte av kyla. Låg under mitt täcke och försökte glömma vem jag var tills klockan var ett och jag var tvungen att gå upp och äta. Har sedan dess bara gått omkring i vårt hus och pillat på saker. Varit i vägen för folk. Stirrat på olika föremål. Försökt sjunga med i låtar jag aldrig hört. Har tappat gnistan totalt.


Both sides, now.
I've looked at love från both sides now,
From give and take and still somehow
It's love's illusions I recall;
I really don't know love at all


Båda sidor nu
Jag har sett kärlek från båda sidor nu,
från och ge och ta och ändå ser jag bara kärleksillusioner
och nu minns jag
jag förstår inte kärlek, inte det minsta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0