If you are just waiting for a new day

Jag skulle säga att gårdagen blev succé! Jag kom till Jonna och så åt hon, jag och Sara muffins, frukt och kakor. Drack vin/annat och shottade tequila, lyssnade på musik och fotade och skrattade. Det var skit bra. Sen gick vi till bussen och sen satt vi där i den stillastående bussen i ungefär tjugo minuter innan den åkte iväg. Vi sjöng med i de fem låtar jag har på min mobil, kalles klätterträd blev väl mest spelad. Upptäckte att jag har spelat in när vi sjunger en av gångerna på min kamera och det lät inte vackert kan jag säga. Stackars busschaufför. Jo det är väl lite suddigt redan här men vi kommer till stan och möter upp Elin och sen möter jag Sofia och en väldigt full Linn som redan är på väg hem. Inget inträde på Rådhusgården säger vi ja till och går in. Möter Sandra, Hanna och Mikkan. Jag tappar min kamera i marken och för panik. Sara råkar slå in fel pin-kod tre gånger och jag sitter och försöker komma på hennes puk-kod hur länge som helst innan vi ger upp. Elin köper öl till mig och Robin kommer och sitter med oss. Jonna tänder sin cigarett åt fel håll och jag har ett svagt minne av att jag ringer till Frida. Sen sätter vi oss där nere istället och jag och Jonna dansar till Håkan med främlingar. Sara åker hem och när dem stänger ramlar vi omkring på stan och går mot statoil 24. På vägen skriker några tjejer hora till oss och vi skrattar och skriker tillbaka. Vi är på väg upp för en jätte brant backe när Jonna ramlar ner i ett dike med högt gräs. Jag skrattar så jag ligger ner och sen går vi in och handlar mat. Tjejerna som har skrikit hora till oss kommer in och börjar tjaffsa och säger att vi har kallat dem hora. Jonna har tappat bort sin mobil och jag hittar den nere i diket. Sen går vi till tågstationen och blir helt plötsligt jätte trötta. Jonna, Elin och deras vän ska vänta 2½ timme på ett tåg till Stockholm och då slänger jag in handduken och går hem. Det var det jobbigaste jag har gjort på länge. Det tog en halvtimme!! Vaknade klockan sex i morse av att Jonna smsa att hon fortfarande var full och att dem hade nått huvudstaden. Jag somnade om och vaknade hur bakfull som helst. Efter en halvtimme fick jag även årets mensvärk och har legat i soffan i stort sett hela tiden sedan dess. Gick ner och gjorde sparris soppa och limpmackor och nu har jag orkat komma till datorn. Har gjort en festival-soundtrack-spellista på spotify och är rätt nöjd trots illamåendet, huvudvärken och mensvärken. Fast. Det var ju värt det, även om jag mår som en påse skit. Nu ska jag se the hills och knapra alvedon.

Kommentarer
Postat av: j

hahahaa, värd kväll! borde göras om snart igen <3<3<3<3<3

2009-08-12 @ 10:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0