When i get out of bed, you know i miss you

Tågresan igår
Okej, det började ganska bra. Perrongen var någorlunda tom och jag stod med min väska utanför min vagn och väntade på att dem skulle öppna dörren. Sisådär 15 minuter innan tåget ska gå börjar det strömma in människor längs tåget och alla är jätte ivriga att komma in, trots att alla har platsbiljetter. Iallafall kommer jag väl på sist och har ingenstans att lägga min väska, tillslut får jag upp den på en hylla (svag tjej + tung väska = no match) och sätter mig på min plats som har ett förvånasvärt stort säte. Någon minut senare kommer den som ska sitta bredvid mig, jag ska sitta längst ut mot gången men hon frågar om det är okej att jag sitter längst in, det var det. Hon hade problem med ryggen så hon skulle behöva röra på sig.
Tåget rullar iväg och redan då börjar damen bredvid mig att frusta och stöna, andas ljudligt och högt. Hon ställer sig upp och strechar på något konstigt sätt och fortsätter låta lika konstigt. Samtidigt som strechningen pågår ringer det i en mobiltelefon i sätet bakom mig och en kvinna svarar och börjar prata med vad som verkar vara hennes vännina. Hon pratar så jävla högt att varenda människa i vagnen måste ha hört henne, extra högt blir det när hon svär eller skrattar. Hela samtalet handlar om hundar. Det är prat om utställningar, renodlade valpar, 100% flat osv. Jag står inte ut och samtidigt som detta samtal fortsätter uppstår en konflikt i sätena framför mig, en mamma och en (jag gissar på) 4-åring börjar tjaffsa och ungen börjar vrålskrika och gråta, detta resulterar i att de andra två små barnen i vår vagn också börjar skrika. Det är totalt kaos och damen bredvid mig flåsar vidare och kommer inte upp ur sittt säte för att köpa kaffe. Kvinnan bakom fortsätter prata, barnen fortsätter skrika, damen fortsätter kvida och jag vill dö.

Kommentarer
Postat av: räven,,,,,,,,

hahahhaha, förlåt, men, ahhaahahah, du skriver bra, det är roligt, saknar dig, jag gillar komman,,,,,

2009-04-15 @ 22:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0