Can't it be enough

Mår inge bra, eller alltså. Jag mådde bra fram tills ungefär några timmar sedan. Kanske tre. Kom hem, satt lite vid datorn och kroppen bara sjönk ihop. Satte på mig Eriks morgonrock och lyssnade på musik. Åt lite spagetti och såg på greys, hela tiden var det som om jag blev mer och mer svag för varje minut. Somnade på soffan, försökte låtsas att ja inte höll på att göra det för mamma. Pappa kom upp med en högskolekatalog. Satt och räknade ut mina betyg som inte duger åt det han vill åt mig. Han är besviken och man hör det så lätt, även om han inte säger det rakt ut. Jag hör att jag inte är det han önskar att jag var. Den jag kunde ha varit. Han bläddrar igenom katalogen och pekar på utbildningar han tycker att jag kunde satsa på. Jag säger att jag inte vill plugga. Inte än. Och om jag måste så vill jag bara plugga en linje. Han säger att jag borde söka iallafall, för att se. Han säger ekonomi - jag vänder mig om. Han säger lärare - jag blundar. Han undrar om det blir mvg i kurserna jag inte är färdiga med, mest som ett hån. Då går jag ner och sätter mig här igen. Har ont i hjärtat, skelettet, själen, allt där man kan ha ont.

Kommentarer
Postat av: cp

:::::::* imorgon pussar jag på dig på riktigt

2009-04-09 @ 12:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0