Vasastan är som Chinatown

Hallå! Idag är det november och Räven är här! Igår var vi lite i Falun på dagen och sen åkte vi till Borlänge och gick på Jussi Björling museét! Sedan åkte vi till Sussis skattkista och köpte rosetter m.m. Vi fick vänta på buss jätte länge och det var jätte kallt och vi frös. Sen kom iallafall bussen och vi åkte till kupolen och åt mat!! Jag och Frida åt nachos/tacos/guacemole/annansås. Jonna åt inte det för hon äter inte kött så hon åt sallad med goda saker i istället. JAg har iallafall köpt en jacka nu! En sjukt fin jacka! Den jackan som jag tänkte beställa med som var slut och sen hittade vi bara en på kupolen som någon antagligen har köpt i Stockholm (eller dylikt) och sen lämnat tillbaka i Borlänge! Den köpte jag och den är så fin! Jag köpte miljoner andra saker också som jag inte kommer ihåg nu. Jag har fått jättefina presenter av Frida också! En popcorn-plast-bio-grej som jag ska äta smörpopcorn ur hela vintern och en fin spets tröja och sist men inte minst en egenproducerad film!!! Den är sjukt bra och fin och jag vill titta på den igen och igen och igen!
När vi kom till Falun igår åkte vi hem och kollade på Vem vet mest och det var en gammal snubbe som kunde allt! ALLT! Fast vi tror att Skåne-snillet vann. Vi fick skjuts till Petra och vi hämtade Jonna och Elin på vägen. Vi drack vin osv och det var fint! Alla försökte prata göteborska med ingen lyckades utom Frida eftersom att hon är från Göteborg. Vid elva åkte vi till stan och satt i en trappa och väntade på Frida N och de andra. Dem kom typ inte på jätte länge men Olle kom och så gick jag och Frida med honom på hårdrocksfest istället. HAHAHAHAHHAHAH Det var roligt! Sedan gick vi till Phone me och gömde vårt vin och mina vantar i en påse och så skulle vi försöka på något vis att komma in. Det slutade iallafall med att jag gick in med dubbla jackor och sen gick ja ut på baksidan och så hoppade Frida över! Och då var vi liksom på Håkankvällen på Phone me! Vi köpte iskalla cider och proppade servetter i munnen och Olle spillde en öl ner i Fridas sko och så dansa vi till Håkan och så där. Sen vid typ kvart över två upptäckte vi att våran påse var borta! BUHUHUU Vi hade massa vin kvar ju! Och mina vantar! Oj nu är klockan 2 minuter minuter över 12 och vi skulle gå klockan 12, Idag kommer AGNES!!!! Allt är jätte fint! Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0