A game of give and take

Jag fick nyss en vass nagelsax intryckt i höften. Det gör jätte ont men jag vågar inte kolla om jag blöder. Aj. Påminner mig om när jag fick en sticka i låret från skrivbordet och satt med den inne i typ 12 timmar för jag vågade inte kolla på den. Men nu ignorerar jag den. Jag jobbade inte idag, orkade inte och hade andra saker att göra. Ta klart mina kort, plugga medie och göra maskerna. Samt att jag nästan är klar med mitt tröj-projekt. Kommer nog bli fint.
Idag kom mamma hem från morfar. Hon hade en påse saker med sig till mig. Dem hade rensat ur mormors garderob och hittat några fina saker som dom inte kunde slänga. En rutig flanellskjorta som jag har gått runt i hela dagen, en mörkröd halsduk, en tygpåse i något fint transparent tyg, en tygpåse med en ljusblå fågel på och ett par jätte fina skor. Dem är i brunt mocka med en rem runt ankeln som man knäpper där fram, lire kilklack och litet hår där fram där lite av tårna sticker fram. Tycker iallafall om dem. Sen har jag kommit på en annan väldigt bra idé. Jag har ju en halsduk som bara är en tub liksom, alltså man drar den bara över huvudet. Eller jag har ju två stycken men en av dem använder jag aldrig och då kom jag på att man kan ha den som kjol. Det blir jätte varmt så man slipper frysa, sen är det ganska fint också. Men iallafall är det en bra dag, ska pyssla lite mer till någon bra film och plugga lite till. Dessutom har jag gjort ett recept på en bra vinter. Lussebullar, film, mys, tända ljus, stickade tröjor, snöbollar, sköna skor, hemmafester, blommor, mandariner, filtar, fina kort, stjärnklart, vänner, pirr, te, fina klänningar, fyrverkerier, halsduk och om man har tur lite norrsken. Listan kan bli sjukt mycket längre men iallafall så tror jag inte vintern behöver vara så himla dålig.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0