I just wrote you a little something

Du: kunde ha varit världens rikaste eller ha varit en filosof. Du kunde ha bott vart som helst och rökt hur många cigaretter du ville. Du kunde ha ägt ett café eller åkt runt på haven i din båt. Du kunde ha varit en person som bara klär sig i blått eller en egocentrisk skitstövel. Du kunde ha lyssnat på jazz eller lärt mig att gå balansgång. Du kunde ha bott i en liten källare med bara små fönter i taket och tagit med mig på matlagningskurser. Du kunde ha satt självlysande stjörnor i mitt tak så jag inte skulle vart rädd eller så kunde du ha varit en person som läser bäcker jämt och ständigt. Du kanske var duktig på att minnas siffror och glömde aldrig ett telefonnummer eller ens födelsedag. Du kunde ha vart på turné varje sommar och du kunde ha luktat gott. Du kunde ha haft världens finaste ögon eller möss i ditt skafferi.
Du kunde ha varit med mig, vem du än är.

Jag: kunde ha varit en affärskvinna och ha tusen vita kaniner i mitt vardagsrum. Jag kunde skriva långa brev till kungen eller samla på porslinsaker att ha i min hylla. Jag kunde ha kunnat varje ord i Beatles låtar eller solat för mycket i solarium. Jag kunde ha varit en fiskare på sjön eller backstabbing bitch. Jag kunde ha tagit kort på främmande människor eller stickat världens längsta halsduk. Jag kunde ha bott i en fin lägenhet eller varit expert på att koka spagetti. Jag kunde ha dansat längs trottoarerna eller gått långa promenader mitt i natten. Jag kunde ha levt på vatten och bröd och jag kunde ha varit vackrast i världen. Jag kunde ha blått hår eller bara gått i fotriktiga skor. Jag kunde ha lärt mig franska och jag kunde ha läst Bibeln.
Jag kunde ha varit med dig, vart du än är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0