when you know this is how it should be

dagen har inte varit så bra. lördagar ska alltid vara bra
började med att vakna, duscha och dricka kaffe. sedan till jobbet och typ dö
det är så en formigt och det går så segt och det händer ingenting. jag vill ha en vän där att snacka med.
ha djupa diskutioner, skratta tills vi spyr och sjunga med i låtarna på radion.
inte sitta ensam i ett tomt kontor, ljusbruna möbler med pasteller i tystnad.
sajkfehfurehgthgirgy
kan fortfarande inte jobbet helt ensam och måste fråga erik om allt hela tiden
HUR FAN SKA JAG KLARA MIG NU?
han åker på måndag = jag kommer inte hinna till jobbet någon mer gång innan han åker.
på tisdag ska jag alltså komma dit utan att veta ett skit.
jag kommer få sparken eller så kommer ja dö av all ångest jag har just nu.
jag kan inte tänka på någonting annat.
-shit vart ska jag hämta alla sedlarna?
-hur var vägen dit från busshållsplatsen?
-kommer ja hinna med allt?
-vad gör jag om larmet går?
-kommer jag dö?

började nästan grina när jag satt där idag. jag hade skit mycket kvar, jag orkade inte, jag ville hem och sova och dö, allt blev fel, vi hade varit där i 4 timmar och anna vissi - on a night like this spelades på radion.
h-e-l-v-e-t-e
vet ni en annan kul grej?
det finns ingen busshållsplats nära där jag jobbar så jag får ta borlänge bussen, hoppa av vid västra porten och GÅ hela vägen till mitt kontor. det tar 45 minuter!!! DET ÄR ALLTSÅ 1½ TIMME PER DAG!!!!!
jag vill skjuta huvudet av mig.
eller beställa en slav och låta den arbeta för 0 kr sedan får jag alla pengar. så kan slaven få bo på eriks rum.


jag hatar erik för att han åker och lämnar mig och oss.
även fast vi inte är snälla mot varandra jämt så har jag ingen annan som vet hur allt är.
vi har samma blod, samma föräldrar och samma uppväxt.
jag kommer sakna honom som fan.
att han alltid laddar hem de serier jag vill se, att han alltid dricker cola så att jag slipper ha dåligt samvete, att han för det mesta försvarar mig när mamma eller pappa tjaffsar, att han och jag kan prata, att han är så dålig på att laga mat, att han är så jävla dryg ibland och att han aldrig lyssnar.
det ska bli grymt skönt att få lite extra space hemma och någon som inte alltid äter upp alla kakor.
men det kommer faktiskt bli tomt.
jag hatar honom för att han åker.

godnatt. (jag hatar den här dagen)

Kommentarer
Postat av: jonna

jag hade inte sagt nej till att jobba med dig och sjunga och skratta hela dagarna, hehe jag saknar dig stinis

2008-01-20 @ 13:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0