everybody was dancing in the moonlight

här sitter jag och är sjuk. var sjuk igår och idag men var i skolan endå, mår dåligt.
har fikat hela eftermiddagen och nyss ätit tacos. är sjukt mätt nu.
glömde min nya sjal på kopparhatten, roligt. jag ska gå dit imorn och fråga om den.

i lördags kollade jag på the notebook men petra och linda, det var mysigt.
vi åt godis och grinade. sen drack vi te och prata och sånt.
igår gjorde jag nästan ingenting för jag var sjuk, tog en promenad med mamma och avslutade med en fika på stan, det är ioförsig mer än vad jag brukar göra på söndagar. måste finna någon aktivitet som jag gör varje söndag, typ syjunta eller skaffa en hund som jag kan gå på långa promenader med.
fan vad jag vill ha en hund nu, jag och mamma pratade om det igår och i maj kan man köpa jack russell vaplar i närheten av stan, de är 99% jack russell och därför blir dem lite billigare, jag vill verkligen ha en liten.

igår skaffade jag en liten almenacka, en sån man har med sig och skriver viktiga saker i. kan ni tänka er, mig med en almenacka???? iallfall ska jag pimpa den lite för den är skit tråkig, mörk blå med texten: Timkalender 2008.
Men sedan kom jag på att jag har relativt många böcker med olika ämnen som jag håller reda på och organiserar i.
dagbok - skriver saker som man skriver i en dagbok
utklippsbok - klipper ut fina bilder och kläder och mönster och klistrar i denna bok
idé bok - skriver upp roliga idér, planeringar och sånt.
ska-göra-bok - skriver upp saker jag ska sy, köpa, månadens budget, saker jag ska göra osv.
skissbok - saker jag skissar, inget speciellt
& nyatillskottet almenacka - skriver upp viktiga tider, dagar, läxor, prov, födelsedagar, namnsdagar, lediga dagar osv.
så olikt mig! eller det vet iallafall alla som har sett mitt rum, mina väskor och min garderob. de här böckerna är typ mitt liv.

nu ska jag göra någonting typ dricka te med min onda hals.
älskar er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0